Mangán

Koncentrácia mangánu sa v jednotlivých potravinách veľmi líši, najviac ho nájdeme v obilí, ryži, orieškoch a niektorých čajoch. V ľudskom tele zohráva významnú rolu ako kofaktor niektorých enzýmových systémov. V súčasnej dobe nie je odporúčaný denný príjem mangánu stanovený, ale US National Research Council odhaduje bezpečný a dostatočný príjem pre dospelého človeka medzi 2 a 5 mg na deň, EFSA dokonca 1 až 10 mg mangánu na deň.

Bolo preukázané, že mangán prispieva k normálnemu energetickému metabolizmu, k udržaniu normálneho stavu kostí, k normálnej tvorbe spojivových tkanív a k ochrane buniek pred oxidatívnym stresom. Pri konzumácii 5 porcií práškovej Many denne je príjem mangánu 3,5 mg a v prípade konzumácie 5 porcií Mana Drinku denne je príjem mangánu 2 mg.

Užite si Manu ako súčasť pestrej a vyváženej stravy a zdravého životného štýlu. Mana je vhodná pre každého zdravého dospelého jedinca.

Zdroj:

Tolerable upper intake levels for vitamins and minerals, Scientific Commettee on Food, Scientific Panel on Dietetic Products, Nutrition and Allergies, EFSA 2006, on-line: http://www.efsa.europa.eu/sites/default/files/efsa_rep/blobserver_assets/ndatolerableuil.pdf

Klinické štúdie:

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.2903/j.efsa.2010.1808/epdf