Jód

Jód je dôležitý najmä pre syntézu hormónov štítnej žľazy. Medzi zdroje jódu patria predovšetkým morské ryby a riasy. Jeho dlhodobý nedostatok sa najčastejšie prejavuje únavou a nespavosťou, zníženou funkciou štítnej žľazy a spomalenými reakciami.

Jód prispieva k normálnym rozpoznávacím funkciám, k normálnemu energetickému metabolizmu, k normálnej činnosti nervovej sústavy, k udržaniu normálneho stavu pokožky a k normálnej tvorbe hormónov štítnej žľazy a k normálnej činnosti štítnej žľazy. Odporúčaná hodnota príjmu od WHO bola pre zdravého dospelého jedinca stanovená na 150 µg za deň. Pri konzumácii 5 porcií práškovej Many či Mana Drinku denne je príjem jódu 180 µg.

Užite si Manu ako súčasť pestrej a vyváženej stravy a zdravého životného štýlu. Mana je vhodná pre každého zdravého dospelého jedinca.

Zdroj informácií:

Tolerable upper intake levels for vitamins and minerals, Scientific Committee on Food, Scientific Panel on Dietetic Products, Nutrition and Allergies, EFSA 2006, on-line: http://www.efsa.europa.eu/sites/default/files/efsa_rep/blobserver_assets/ndatolerableuil.pdf

 

Vitamin and mineral requirements in human nutrition: report of a joint FAO/WHO expert consultation, Bangkok, Thailand, 21–30 September 1998. on-line: http://apps.who.int/iris/bitstream/10665/42716/1/9241546123.pdf

Klinické štúdie:

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.2903/j.efsa.2014.3517/epdf

https://efsa.onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.2903/j.efsa.2014.3516